لطفا منتظر بمانید

لطفا منتظر باشید...

بیشتر بدانیم

روش ساخت دوچرخه های جاینت:
1- تکنیک های ساخت:
1-1 مواد(الیاف کربن T-800):
بالاترین رده الیاف کربن از نظر استحکام به وزن
2-1 رزین(نانو لوله های کربنبCNT):
تکنولوژی نانو لوله های کربنی به پلیمرهای میکروسکوپی گفته میشود که مخلوط رزین اختصاصی جاینت ساخت کامپوزیت اضافه شده است، ذراتCNTباعث استحکام لایه های کامپیوزیت میشوند.
1-3 ساختار بیرونی یکپارچه شده(MODL FIED MONOQUE CONSTRUCTION):
لوله های مثلث جلویی و مونتاژ قالب گیری شده و به شکل قطعه ای یکپارچه تولید میشوند. سپس دوشاخه عقب در عملیات ثانویه به نیمه جلویی متصل میگردد
. ساختار اصلاح شده یکپارچه بیرونی از لایه های بافته شده سطحی کامپیوزیت می کاهد و درنتیجه بدون تاثیر گزاشتن به کیفیت سواری،استحکام و سختی وزن تند کاهش می یابد. تنه های آلومنیومی جاینت:
جاینت باتکنولوژی ALUXX فراتر از استاندارد آلومنیوم رفته است، ترکیبی استادانه از دانش مواد پیشرفته شکل دادن و تکنینک های ساخت،ساخته شده است. ترفند های ALUXX به سه رده تولید میشود:
1- ALUXX :
تنه های سبک با استحکام به وزن بهینه مواد: آلیاژ آلومنیوم6061 نسبت استحکام به وزن مناسب روش شکل دهی: روش Batting : لوله های تنه با ضخامت بیشتر در یک طرف (وزن کم بدون ازدست رفتن اشتحکام را به همراه دارد.) 2-ALUXX SL
تنه هایی بسیار سبک بانسبت استحکام به وزن بالا مواد: به کارگیری عمده ی آلیاژ آلومنیوم6011 بااستحکام به وزن بالا روش شکل دهی: روشDouble Butting (لوله تنه با دوضخامت متفاوت در وسط محل اتصال) باعث کاهش چشم گیر وزن لوله ها بدون ازدست دادن استحکام میشود. (ساخت و شکل دهی لوله به وسیله دمش هوا بافشار بالا)
3-ALUXX SLR
تکنولوژی ساخت سبکترین تنه های جاینت که بالاترین نسبت استحکام به وزن را دارند و شامل پیشرفته ترین روش های شکل دادن و روش های نوین جوشکاری میگردد. مواد:بکارگیری منحصر بفرد آلیاژ 6011a بانیت استحکام به وزن بی نظیر. روش شکل دهی: روش پیشرفته Triple Butting (لوله با سه ضخامت متفاوت در وسط و دوطرف) موجب کاهش وزن و ضخامت لوله ها تا 2درصد نسبت به ALUXX SL میشود. روش شکل دهی با سیال(ساخت و شکل دهی قسمت وسیعی از لوله ها) به واسطه ی تزریق سیال بافشار بالا و مقدار کمی پرس کاری(شکل دهی لوله بافشار پرس مکانیکی) انتخاب سایز دوچرخه مناسب: توجه داشته باشید که اندازه یک دوچرخه مناسب برای دوچرخه سواری بستگی به نوع دوچرخه و قامت شخص دارد و مبنای انتخاب آن اختلاف بین 2 ارتفاع است: 1- ارتفاع فاق(بین پاها)
2- ارتفاع فاصله بالای بست لوله زین تا زمین.
این اختلاف ارتفاع باید در دوجرخه هاب شهری و مسابقه و جاده حداقل: X=2.5cm و در دوچرخه هاب ورزشی حداقل: X=5cm و در دوچرخه های کوهستان حداقل: X=12cm باشد. تنظیم اولیه جهت استفاده از دوچرخه:
1- بستن پدالها:
جهتدنصب پدال طرف راست(علامتR دارد) برروی رکاب طرف رایت بسته و آنرا در جهت عقربه هاب ساعت بوسیله آچار محکم کنید. همچنین رکاب سمت چپ(علامتL دارد) برروی بازوی رکاب طرف چپ بسته و آنرا جهت عکس عقربه های ساعت محکم کنید. 2- تنظیم زین:
ارتفاع مناسب زیت بگونه ای تنظیم میشود که در هنگام نشستن روی آن و قرار دادن پاشنه پا روی پدال زانو به حالت مستقیم قرار گیرد و درنتیجه هنگام پدال زنب زانو اندکی کشیده شود.
3- بازرسی قبل از استفاده دوچرخه:
*از درست کارکردن ترمزها مطمن شوید. *فشار باد تایر تنظیم باشد. *فرمان و بازوی فرمان و زیت و لوله زین بطور صحیح قرارگرفته و محکم باشد. *کلیه قطعات دوچرخه ازقبیل پدال، ترک بند،جک و غیره کاملا محکم بوده و درجای خود قرار داشته باشد. شستشوی دوچرخه و اجزای آن: جهت طول عمر و کارکرد بهتر دوچرخه کلیه قسمت های محرک آن نظیر: زنجیر، توپی ها و خودرو همواره تمیز و بدون گردوخاک نگهداری نمایید. *جهت شستشو میتوانید از آب گرم و همراه نواد شوینده معمولی استفاده کنید. 4- تنظیم شانژمان جلو:
4-1 تنظیم دنده عقب: این تنظیم بایستی درحالتی قرارگیرد که زنجیر ببروی کوچکترین چرخ زنجیر طبق جلو و بزرگترین چرخ زنجیر خودروی عقب قرار داشته باشد.
4-2 تنظیم دنده بالا: این تنظیم برعکس تنظیم دنده پایین میباشد یعنی زنجیر بایستی برروی بزرگترین چرخ زنجیر طبق جلو و کوچکترین چرخ زنجیر خودروی عقب قرار داشته باشد
5- تنظیم دنده وسط(طبق زنجیر جلو)
6- تنظیم شانژمان عقب: وقتی شانژمان درحالت آزاد یا اهرم تعویض دنده روی بزرگترین شماره دنده میباشد باید چرخ دنده های پلاستیکی هرزگرد شانژمان عقب دقیقا در راستای کوچکترین چرخ زنجیر خود روی عقب باشد، میتوانید بااستفاده از پیچ تنظیم H روی شانژمان عقب این تنظین را انجام دهید.
7- فشار باد تایرها :
میزان فشار باد براسای یکی از دو واحد (PSL/BAK) میباشد.
فشار باد کمتر برای استفاده در مسیرهای ناهموار خارج شهر مناسب است.
فشار باد زیاد برای استفاده در خیابانها و جاده های هموار میباشد.
نکته: توصیه میشود از پودر تالک(پودر سفید رنگ داخل تایرها) برای ازبین بردن اصطحکاک بین تایر و تیوپ و افزایش عمر تیوپ استفاده کنید.